קארן טל, מנהלת, יזמית ומרצה הינה בין הנשים שחוללו שינוי עולמי באמצעות חינוך. קארן טל הינה היוזמת של המודל החינוכי ההוליסטי לפיו בית הספר מהווה את העוגן הרגשי והחינוכי עבור התלמידים. בכך הוכיחה טל שיפורים משמעותיים בבית הספר אותו ניהלה, הוא בית הספר רוגוזין אשר עליו הופק הסרט אשר זכה באוסקר stranger no more.

אודות

קארן טל הינה מנהלת קמפוס ביאליק רוגוזין לשעבר ומשנת 2011 הינה מנכ"לית של מיזם חינוכי חדש. טל הינה בעלת תואר שני במנהל חינוכי ציבורי אותו למדה באוניברסיטה העברית בירושלים. היא משמשת כיועצת ארגונית והינה בוגרת בית הספר מנדל למנהיגות חינוכית.

קארן טל הינה היוזמת וההוגה של המודל ההוליסטי לטיפול בתלמידים לפיו בית הספר הינו עוגן מרכזי בחייהם של התלמידים והוא מעניק להם את המענה הדרוש להם מבחינה חינוכית והן מבחינה רגשית.

היא זכתה לקבל את פרס צ'ארלס ברונפמן, פרס הניתן לה על מעורבות חברתית אשר חוללה שינוי בפניה של האנושות כולה.

תחת ניהולה של טל, עבר בית ספר רוגוזין תהליך מיזוג לשלוש עשרה שנות לימוד הכוללות את הגן ועד לכיתה ה-י"ב. בבית הספר תלמידים המגיעים מ-48 ארצות מוצא וביניהם ישראלים במקור, עולים חדשים, ערבים ישראלים, מהגרי עבודה המועמדים לגרוש וכן פליטים.

בית הספר רוגוזין תחת ניהולה של טל הגיע להישגים משמעותיים בזכותם נודע ברחבי העולם כולו והשריש בתודעה החינוכית של רבים.

בין ההישגים אותם רשם בית הספר רוגוזין ניתן למצוא אחוזי גיוס גבוהים הרבה יותר לשירות בצה"ל, הישגים משמעותיים בלימודים עצמם, הצוות המורים המחויב לעבודתו ובמאבק למען הסדרת מעמדם של ילדי מהגרי העבודה.

בשל כך זכה בית הספר רוגוזין לפרס החינוך הארצי לשנת הלימודים 2011 מטעם נשיא המדינה ושר החינוך.

על בית הספר הופק הסרט התיעודי זוכה פרס האוסקר stranger no more. הסרט מספר את אופי קליטתם של ילדי הפליטים בבית הספר.

לאחרונה הקימה טל מיזם חינוכי שיתופי הכולל מספר אנשים מובילים בתעשייה ובהייטק, כמו גם מובילים מקרנות בחו"ל וזאת על מנת להעניק רוח גבית לפיתוח יוזמות חינוך ולהביא לקידום של תלמידים הנמצאים בפריפריה החברתית והגיאוגרפית בישראל.

המיזם מיועד להתקיים בשיתוף פעולה עם משרד החינוך ועם רשויות מקומיות שונות.

הרצאות

הרצאתה של קארן מתחילה בהקרנה של הסרט זוכה פרס האוסקר stranger no more, הוא סרט המתעד את בית הספר רוגוזין תחת ניהולה של קארן טל. בסרט ניתן לראות מעקב אחר שלושה תלמידים פליטים השייכים לבית הספר.

בסרט זה ניתן לראות כיצד ילדים עם נתוני פתיחה פחות טובים הופכים מוצלחים יותר. הסרט מאפשר להסיק מסקנות רבות ולאחר ההקרנה מתקיים דיון בנושא הסרט.

ההרצאה מתמקדת בנושאים הבאים:

כיד נקבעת מדיניות במדינת ישראל? כיצד מובילים שונים? כיצד נקבע כי שינוי הוא מוצלח? מה מניע את השינוי? כיצד בונים חזון ומה קורה כאשר החזון פוגש את המציאות?

על הנעת עובדים ועל עבודת צוות, על קשרי גומלין, עסקים וקהילה, על הנחלת תרבות ארגונית המאפשרת שיפור ועל לחץ כמנוף להצלחה.