היום, יותר מתמיד, עולה הצורך לעניין את הלקוחות הפוטנציאלים שלכם באמצעות סיפורים. כל החברות והעסקים הגדולים ביותר נעזרים בכלי המדהים הזה שנקרא סטוריטלינג בכדי למתג את העסק או המוצר באמצעות סיפורים. ממחקרים שנעשו בעולם בתחום, נמצא כי סיפורים נחרטים בראש, יותר מאשר שיטות שיווק אחרות ופי 20!
מה זה סטוריטלינג?
אני מניח כאשר אתם שומעים את המילה עולה לכם אסוציאציה לשמיעת סיפור וזה בדיוק כך. אז כמובן שסטוריטלינג הוא לספר סיפור אבל למה הוא כל כך טוב ככלי לשיווק העסק? סיפורים מעניינים עוזרים לקבל את תשומת הלב מהלקוח ולגרום לו להקשיב. כשלבסוף, הלקוח יעבור מסע בין הדמיון, הרגשות, החלומות ועוד. כאשר הלקוח מרגיש עניין והוא נהנה מלהקשיב לסיפור, יהיה קל יותר לקדם אותו צעד נוסף לעבר המטרה בה אתם מעוניינים להשיג.
לדוגמא, יצא לכם לקנות מוצר מדהים ששינה את חייכם? סיפרתם לחברים שלכם בהתלהבות עליו, על היתרונות שלו, ועד כמה שזו היית בחירה נכונה לעשות. בעצם, סיפרתם סיפור, שהוא מלא בהתלהבות, תשוקה, דימיון ועוד. בעסקים, אנחנו נרצה את אותו דבר, אנחנו נרצה לגרום ללקוחות שלנו לשמוע את הסיפור המעניין ביותר ולרתק אותם לכיסא בזמן העברת הסיפור בין אם בקריאה או בהרצאה.
איך כותבים סיפור?
אולי, לחלק מכם זה ישמע פשוט מידי ותרימו גבה אבל זה ממש קל! בחיי היומיום שלנו, אנחנו כל הזמן מספרים סיפורים מבלי שנשים לב. פגשנו מישהו ברחוב, נפגשנו עם חברים בבית קפה, היינו בארוחה משפחית וכדומה. בכל המצבים הללו, סיפרתם סיפורים מבלי שתשימו לב, על החוויות שעברתם בתקופה האחרונה, על מקומות שהייתם, דברים שניסיתם ועשיתם את זה באופן טבעי. אותו דבר כאשר אתם באים לספר סיפור למטרת העסק שלכם, תחשבו שאתם מדברים עם חברים. הינה טיפ נחמד, אתם יכולים להקליט את עצמכם מדברים, להתקשר לחבר ולספר לו על המוצר החדש שלכם וככה בעצם להתאמן על סיפור המוצר. לא צריך לעשות מזה עניין גדול כיוון, שזה נשמע טבעי זה מועבר בצורה הטובה ביותר מכיוון שאנשים אוהבים התנהגות טבעית ולא מזויפת.
איך לשלב סטוריטלינג בעסק שלכם?
אם אתם רוצים לספר סיפור על העסק שלכם חשבו כיצד תוכלו להעביר ללקוחות שלכם תחושה של רגש, הזדהות, אמפטיה, סקרנות ואפילו מתח. פשוט לספר את הסיפור, ואיך אומרים? תעשו מזבוב פיל! חשוב להבין משהו שלא בכל מקום זה יעבוד ובמידה ואתם חברה שמתחזקת בניינים יהיה לכם קשה ליצור סיפור מעניין ומושך. בכל זאת, אי אפשר לספר סיפור מושך על הנושא הזה. במידה ויש לכם עסק או מוצר שהוא מרגש אנשים ואתם אוהבים אותו מאוד יהיה לכם קל יותר לספר את הסיפור בטבעיות. אנשים צמאים לסיפור מעניין, לתחושה שמישהו עבר את אותו דבר כמוהם ורוצים להזדהות איתו. חישבו על המוצר שלכם, איך הוא עזר לכם? מה אנשים חושבים עליו שהם משתמשים בו? למה בחרתם במוצר הזה או ברעיון של החברה שלכם כעבודתכם העיקרית בחיים?
לסיכום:
סטוריטלינג הינו כלי חזק והכרחי ביותר להעברת מסרים אשר ישפיעו על לקוחותיכם. הוא כלי נהדר למשוך את תשומת הלב של הלקוחות על ידי סיפור מדהים ומרגש. שילוב שלו בעסק שלכם יכול לעזור למערך השיווקי והמיתוגי והתעניינות רבה במוצרים.