עוד על הרצאת שרות:
הרצאת שרות עלולה להישמע כדבר מופרך. איך ניתן להרצות על שרות בכלל? למה צריך סדנאות הדרכה על שרות? הרי כולם יודעים שהשרות הוא הכל בעסק! זה מובן מאליו ולכן אין כמעט צורך להסביר על תפקיד זה.
אבל, אם אלו היו התגובות שמעוררות אצלך זוג המלים הרצאת שרות, כנראה שלא היית קורא שורות אלה. לכן, בואו ננסה לענות על השאלות הללו ונבין איך כלי שכזה יכול להקפיץ את העסק שנות אור קדימה הן מבחינת רווחיות והן מבחינת סביבת העבודה.
אירופה זה כאן
פעולת הקנייה היא פעולה המבוססת על רגש ברוב המוחלט של המקרים. אי לכך- כשאנו הולכים לקנות מוצר כלשהו אנו בעצם קונים חוויה. אם היא חוויה נעימה, פשוט נקנה יותר. בישראל אנו מתחילים להבין בשנים האחרונות את מה שהבינו בארצות הברית ובארצות אירופה כבר לפני שנים רבות- מילת הקסם: שירות לקוחות.
כולנו אוהבים להרגיש כמו מלכים. לקבל כבוד, להיות בעמדת כח ולהרגיש חשובים. תן ללקוחות שלך להרגיש כך והם יחזרו שוב ושוב,לאו דווקא בגלל המוצר אלא בגלל החוויה. עד כאן, סביר שלא התווסף לכם ידע חדש, אך יש לשאול שתי שאלות עיקריות.
- הראשונה: מה אתם עושים בקשר לזה?
- והשנייה, החשובה יותר: מה העובדים שלכם עושים בקשר לזה?
הרצאת שרות באה לחבר את העובדים אל המטרה. לגרום להם להבין מה מביא את הלקוח לחזור אלינו שוב ושוב, מה הם המרכיבים של שרות איכותי ואיך ניתן ליישם זאת בפועל בעסק הספציפי בו עובדים. כמו כן, הרצאת שרות תיתן לך את ההזדמנות לבחון את פעולותיך מזווית חדשה, האם יש מקום לשיפור? כיצד?
על הרצאת שרות ועובדים מרוצים
כבר הדגשנו כי חווית השירות האיכותי והנדיב היא אחד הדברים המשמעותיים ביותר המחזירים לקוחות לצרוך את השרות שלנו שוב ושוב. בדיוק כמו הלקוחות שלנו, כך גם העובדים - גם הם אנשים וגם הם מתפקדים טוב יותר וביעילות גבוהה יותר כאשר הם מרוצים. לכן, הכל נקשר אחד בשני.
אחת הדרכים היעילות והפשוטות ביותר לשיפור השירות בעסק, הוא לשפר את התנאים של העובדים שלנו. עובד מרוצה ייצר לנו, באופן וודאי כמעט, לקוח מרוצה. הרצאת שרות ועוד הרצאות מסוג זה, הן הזדמנות מצוינת לבדוק עם העובדים כיצד ניתן לשפר את הרגשתם, והאם יש להם הצעות לשיפור התנאים או המוצר.
לעובדים לרוב יש הצעות שיפור רבות, משום שהם חיים את העסק בכל רגע נתון, בהתמקדות גדולה יותר אפילו מהבעלים. לכן, יכולה להיות להם תרומה גדולה להצלחת העסק. מומלץ אגב לשלב הרצאת שרות שכזו במהלך יום המוקדש כולו לעובדים, דבר שיעזור להם לקבל את התכנים "בראש פתוח" יותר ולשתף פעולה.
מי מעביר הרצאות כאלה?
מאז שמקצוע האימון האישי והעסקי חדר ביתר שאת אל שוק העבודה הישראלי, התרבה מאוד מספר המרצים האיכותיים שמסוגלים להעביר הרצאות שרות ברמה גבוהה, שיהיו המקפצה הבאה לרווחיות העסק שלך.
מומלץ כמובן לוודא כי התכנים המועברים יהיו מותאמים עבור העסק הספציפי שלכם- הרצאת שרות שלא תיקח את מאפייני העסק שלכם, לא תהיה אפקטיבית. על כן, בכל מקרה ועם כל מרצה שתבחרו בו, מומלץ מאוד לשבת טרם ההרצאה בכדי להתאים ולתפור הרצאת שרות שתהיה ייחודית וייעודית עבורכם ועבור העובדים שלכם.