עדי ברקן הינו צלם אופנה וסוכן דוגמניות שהיה פעיל שנים רבות בחו"ל. עם עלייתו ארצה פתח בתל אביב סוכנות דוגמניות ולאחר אירוע משמעותי החל במסע הרצאות לשינוי תפיסת הרזון הקיימת בתקשורת ובמדיה, כמו גם במסע לחקיקה נגד דוגמניות אנורקטיות.

אודות

עדי ברקן הינו צלם אופנה ישראלי וכן סוכן דוגמניות שהוביל קמפיין לחקיקה האוסרת על שכירת שירותיהן של דוגמניות אנורקטיות.

ברקן עבד כ-15 שנים בתור צלם אופנה בפריז, לונדון וניו יורק ולאחר מכן חזר לישראל ופתח סוכנות דוגמניות בתל אביב.

לאחר שדיבר בטלוויזיה על הילה אלמליח, דוגמנית אנורקטית שהתמוטטה והובהלה לבית החולים, קיבל הצפה של שיחות טלפון מנשים ונערות הסובלות גם הן מאנורקסיה.

חוויה זו שכנעה אותו להמיר את כל דגמיו למידות גדולות יותר ולדרוש מהדוגמניות שלו להפגין בריאות פיזית.

בעבודה משותפת עם ענבר גבריאלי הגיש בדצמבר 2004 בקשה לחקיקה המחייב את כל סוכנויות הדוגמניות להשתמש בבדיקת ה-BMI, המוודאת משקל תקין.

בקשה זו עברה בהצלחה והפכה את ישראל לאחת המדינות הראשונות בה עברה הצעת חוק מעין זו. בהתאם לחקיקה זו כל דוגמנית תיבדק מדי שלושה חודשים ומחויבת לקבל תוצאה של מעל 18.5 במדד ה- BMI שאחרת תיקנס בהתאם.

הקמפיין של עדי ברקן זכה לגיבוי על ידי משרד הבריאות והמרכז הישראלי להרגלי אכילה וכמו כן, הסכימו יותר מ-30 מנהלים לשכור את שירותיהן של דוגמניות שעברו את בדיקת ה-BMI בלבד.

לאחר מסע הפרסום הייתה H&M החברה הראשונה שהפסיקה להשתמש במודלים רזים לקמפיינים שלה.

הרצאות

בהרצאותיו חושף עדי ברקן את השקרים הקיימים בעולם המדיה ואת ההשפעות ההרסניות של החשיפה לשקרים הרבים הללו. בהרצאותיו, קורא ברקן לכולנו לעצור ולדרוש את המגיע לנו באמת: אמת בפרסום.

ברקן מעביר הרצאות, קורסים וסדנאות שונות לגברים ולנשים בכל הגילאים. בסדנאות אותן מעביר עדי ברקן חווים המשתתפים שינוי של ממש בתפיסת דימוי הגוף שלהם מול המראה.