בעולם העסקים של היום, בו התחרות היא אינטנסיבית יותר מאי פעם, כל בית עסק מבקש להגדיל את קהל הלקוחות שלו ולהצליח על פני המתחרים האחרים. בכדי לעשות זאת, אין זה מספיק רק לשווק את מוצרי העסק או שירותיו, אלא יש גם צורך לשים דגש על שירות הלקוחות. סדנת שירות לקוחות היא בדיוק התשובה לכך.

אין זה משנה אם מדובר בלקוחות פוטנציאליים או לקוחות ותיקים, יש להעניק להם שירות מן השורה הראשונה. לקוחות אלו ימשיכו להגיע אל בית העסק שלכם ולא יברחו אל מתחרים אחרים. יתר על כן, הם ימליצו עליכם לחבריהם ובכך יעניקו לכם פרסום מצוין ללא כל עלות.

אם יש גורם כלשהו שמפריע לתפקוד החברה, פוגע ברווחים ומונע ממנו להתרומם לגבהים הרצויים, ככל הנראה מדובר בשירות לקוי שניתן על ידי העובדים, כולם או חלקם, ללקוחות השונים. לכן, בכדי לשפר את השירות, סדנת שירות לקוחות יכולה בהחלט להעניק את התכנים המתאימים לכם.

במה סדנת שירות יכולה להעשיר את העובד ובל העסק?

ישנם סוגים רבים של סדנאות שירות, כאשר בין הסדנאות הרגילות נמנות גם סדנאות מתחומים ספציפיים כגון סדנאות תיאטרון קהילתי, אלתור, צחוק, גרפולוגיה וכו'. על אף המגוון, כל הסדנאות הללו מתרכזות בנושא אחד בלבד: העברת תכנים מעשירים אודות שירות אפקטיבי ומוצלח ללקוח, אל העובדים של החברה בכל הרמות.

סדנת שירות מעבירה תכנים תיאורטיים כגון כללים הכרחיים לשירות לקוחות, דרכים להפיג כעסים ועוגמות נפש, עצות למכירה יעילה ועוד. מעבר לכך, סדנת שירות לקוחות מסייעת להעביר תכנים אלו מן התיאוריה אל הפועל.

באמצעות סימולציות רבות שמועברות כמעט בכל סדנה כזו, בין אם על ידי המנחה ובין אם על ידי הנוכחים בסדנה, ניתן ללמוד בפועל כיצד להטיב עם הלקוח וממה כדאי להימנע. הלמידה המעשית היא זו שתאפשר לעובד להשתפר באמת.

למי סדנת שירות לקוחות יכולה להתאים?

אחד היתרונות העיקריים של סדנאות שירות אלו הוא שהן יכולות להתאים לכל עסק ובכל תחום. אין זה משנה אם מדובר בעסק המתמקד בשירות פרונטאלי או בשירות טלפוני, שירות הלקוחות ישתפר פלאים באמצעות תכני הסדנה.

יתר על כן, סדנת שירות לקוחות יכולה להתאים גם לצוות המנהלי בחברות השונות. מעבר לכך שהם ילמדו כיצד להתמודד ולשרת את הלקוח בצורה טובה יותר, הם יוכלו ללמוד כיצד להטיב את היחס לעובדים עצמם. באופן זה העובדים יוכלו לגלגל את היחס הטוב הלאה, אל הלקוחות עצמם, ובכך לגרום לעסק כולו לפעול באופן אפקטיבי ומוצלח.

כמו כפפה ליד - להתאים את הסדנה אל סוג העסק

בכדי לנצל את המירב מסדנת שירות, כדאי לבחור סדנה בעלת תכנים דינמיים, אותם ניתן להתאים אל העסק עצמו ומה שהוא מציע. ישנן אף סדנאות המתמחות בתחומים מסוימים ומציעות תכנים ממוקדים יותר.

בכל מקרה, בין אם מדובר בסדנה ממוקדת ובין אם מדובר בסדנה דינמית, כדאי לבדוק שהיא לא מעבירה תכנים לא רלוואנטיים לכם, שרק יבלבלו את העובדים. לדוגמא, במידה ובית העסק מתמקד בשירות ווירטואלי דרך רשת האינטרנט, לא יהיה זה רלוונטי להעניק תכנים הקשורים לשירות פרונטאלי ולהיפך.

סדנת שירות לקוחות היא כלי נהדר שמאפשר לכל עסק לשפר את השירות אותו הוא מציע ללקוחות, להעצים ולהגדיל משמעותית את קהל הלקוחות הקיים ולנסוק בתחום בו אתם פועלים – בתוך זמן קצר מאוד.